Koszyk
0

Brak produktów w koszyku.

Dzicy nadchodzą!

Zestaw Startowy Wolnych Ludzi – rzut okiem 

Dla niektórych mieszkańców Westeros świat kończy się na Murze – po jego drugiej stronie nie ma dla nich nic poza śmiercią. Istnieją jednak ludzie, którzy zamieszkują tę niegościnną krainę. Choć większość nazywa ich pogardliwe „Dzikimi”, oni mówią o sobie „Wolni Ludzie”. Na co dzień stanowią luźną mieszaninę setek plemion i klanów, ale pod wojennym sztandarem potrafią zjednoczyć się i maszerować do bitwy jako potężna, zabójcza siła. 

Wraz z Zestawem Startowym Wolnych Ludzi do A Song of Ice & Fire: Figurkowej Gry Bitewnej trafia w Wasze ręce zupełnie nowe doświadczenie i możliwość przeżycia niezwykłych przygód, czy to dowodząc armią Dzikich, czy też walcząc przeciwko nim. W przeciwieństwie do armii Westeros, ludzie zza Muru nie szkolą się w wojennym rzemiośle na wzór królów i rycerstwa – hartuje ich dzikość i surowość środowiska, w którym żyją na co dzień. 

Kiedy na stole do gry pojawia się armia Wolnych Ludzi, warto zawsze pamiętać o trzech rzeczach: 

Przewaga Liczebna: Wolni ludzie mogą wystawić więcej jednostek, niż jakakolwiek inna armia. Ich niski koszt jest pochodną faktu, że jako że niewyszkolona zbieranina wojowników z różnych plemion ich jednostki w pojedynkę nie stanowią wielkiego zagrożenia. Standardowy oddział Najeźdźców Wolnych Ludzi kosztuje zaledwie 4 punkty. Nie powinno się ich jednak lekceważyć tylko dlatego, że nie mają błyszczących mieczy ani taktycznej dyscypliny właściwej południowcom. Te braki potrafią zdecydowanie nadrabiać po prostu nieprzebranymi falami atakujących! 

Otoczyć, Zalać, Pokonać: Karty Takty Wolnych ludzi wykorzystują ich przewagę liczebną do zdobywania przewagi na polu bitwy. Efekty takie jak Przytłaczający Atak wzmocnią twoje jednostki podczas szturmu, jeśli tylko będą nacierać grupowo – za każdą dodatkową, przyjazną jednostkę związaną walką z Obrońcą ten Atak może zyskać Rozpłatanie, Krytyczny Cios lub możliwość przerzucenia Kości Ataku. W swoim arsenale Dzicy mają również takie karty jak Jest Ich Zbyt Wielu!, które działają osłabiająco i demoralizująco na wrogie jednostki, zmuszane do przeprowadzania Testów Paniki. 

Uderzaj Szybko i Mocno: Szybkość to ważna cecha wojsk Wolnych Ludzi. Ich pożądaną strefą na Planszy Taktyk jest strefa Manewrów, która powinna być Zajmowana (lub blokowana, jeśli grasz przeciwko Dzikim), kiedy tylko jest to możliwe. Wolni Ludzie powinni ustawiać się tak, aby mieć dogodne okazje do grupowych ataków – przychodzą im tu z pomocą takie efekty, jak Taktyki Dywersyjne czy Niekończąca Się Horda. Nie tylko Karty Taktyk wspierają ich w takich operacjach – dedykowany dla Najeźdźców Wolnych Ludzi specjalny Dodatek, Herszt Najazdu posiada Umiejętność „Walka Zespołowa”. Dzięki niej wszystkie Ataki Wręcz przyjaznych jednostek zyskują modyfikator +1 do Trafienia oraz +1 Kość Ataku, jeśli ich celami są wrogowie związani walką z kilkoma twoimi oddziałami. 

Oczywiście to tylko podstawowe cechy armii Wolnych Ludzi. Innym czynnikiem wartym przemyślenia jest fakt, że Dzicy mogą w swoich szeregach wystawiać jednostki Gigantów, którzy są dokładnym zaprzeczeniem stylu „taniej spam-hordy”. Wykorzystanie tych niezwykle potężnych (ale i bardzo drogich) sprzymierzeńców pomoże twoim wojskom przezwyciężyć ich słabość w ataku, zwłaszcza przeciwko lepiej uzbrojonym i opancerzonym oddziałom z południa. Odnalezienie odpowiedniego miksu drogich, potężnych jednostek szturmowych i taniego, łatwo poświęcalnego spamu to pierwsze wyzwanie, z jakim powinien się zmierzyć dowódca wojsk Wolnych Ludzi. Jednego możecie być jednak pewni – Dzicy to armia niepodobna do niczego, co do tej pory mogliście widzieć na polach bitwy Westeros! 

X