Koszyk
0

Brak produktów w koszyku.

Ich słowo jest pewne jak złoto

Złota Kompania to wyspecjalizowana kompania najemnych żołnierzy, słynąca z użycia słoni bojowych. To największa, najbardziej znana i najdroższa kompania najemników w Wolnych Miastach. Mimo złej sławy najemników, Złota Kompania nigdy nie złamała podpisanego kontraktu. Ich motto brzmi: „Nasze słowo jest pewne jak złoto”.

Podstawowym oddziałem Złotej Kompanii który spotykamy w grze są Szermierze. Ci ciężkozbrojni piechurzy dołączą do waszej armii za 7 punktów. Nie jest to mało ale w zamian oferują swoim dowódcom dość dużą elastyczność na polu walki. Jeśli chodzi o zdolności defensywne, to Obrona 4+ oraz Morale 6+ lokują ich nieco powyżej średniej. Robi się znacznie lepiej jeśli weźmiemy pod uwagę ich umiejętność Żelaznej Determinacji – nie dość że oferuje +1 do wykonywanych testów Paniki to w przypadku ich niezdania tracimy 1 żołnierza mniej. O ile więc ich Obrona jest po prostu dobra, niezdane testy Paniki stanowią znikome zagrożenie.

Aspektem, w którym oddział ten błyszczy jest – a jakże – ofensywa! Bardzo dobra statystyka trafień na 3+ powoduje, że rzucone kostki dają nam dużą szansę sukcesu. Ponadto, dzięki specjalnej umiejętności Taktyczne Uderzenie otrzymujemy rozpłatanie, obniżając Obronę przeciwnika i gwarantując duże straty. Do tego pełen oddział rzuca dużą ilością kostek – aż siedmioma. Utrata 2 przy pierwszym szeregu nie jest bardzo dotkliwa, jednak spadek do 4 w wypadku, gdy stoi już tylko jedna linia szermierzy nie zachwyca. I w tym momencie na pomoc ponownie przychodzi nam Taktyczne Uderzenie. Po zajęciu odpowiedniego pola na planszy (tj. listu) naszym Stronnikiem, niezależnie od poniesionych strat, nasz oddział wykonywać będzie atak maksymalną liczbą kości. Umiejętność ta gwarantuje, że nawet mocno pokiereszowani Szermierze są w stanie zadawać duże straty przeciwnikowi w późniejszych etapach gry. Zwykle oddziały neutralne skupiają swoje umiejętności wokół symbolu sakiewki, tym razem projektanci zdecydowali się położyć nacisk na element „taktyczny” jak sama nazwa umiejętności wskazuje – zmuszając nas do zmiany przyzwyczajeń i mocniejszego interesowania symbolem listu. Z rozwiązania tego powinni być szczególnie zadowoleni generałowie armii neutralnych, którzy zyskają kolejny powód do zajmowania symbolu listu, który i tak świetnie współgra z ich kartami Taktyk.

Poza oddziałem, w pudełku z Szermierzami Złotej Kompanii, znajdziemy również model oficera. Ten kosztujący 2 punkty dodatek idealnie wpasowuje się do oddziału i niweluje jego słabe strony. Dzięki dość mocnej umiejętności Szermierze będą częstym celem stronników i kart ją niwelujących. I tutaj cały na biało wjeżdża oficer i jego Żywiołowa Charyzma (której nie da się w żaden sposób, poza jego eliminacją oczywiście, wyłączyć). Dzięki niej oddział nie może stać się celem wrogich Rozkazów, kart Taktyk czy Stronników – wspaniała kombinacja! Oczywiście to nie jedyne co otrzymujemy za 2 punkty – dodatkowo dzięki umiejętności Nieustraszony Szermierze będą odzyskiwali 1 ranę za każdy zdany test morale ( a przypomnijmy że otrzymują +1 do testów Paniki, dzięki jednej z swych zasad specjalnych).

Przygotujcie więc swoje mieszki ze złotem*, Złota Kompania nadeszła i jak widać warto się wykosztować, aby skorzystać z ich usług,

*Również dla Warfactory i waszych lokalnych sklepów 😉

X