Lew rusza na wojnę – podstawowe rozpiski rodu Lannister

Zestaw Startowy został zaprojektowany w ten sposób, abyś „prosto z pudełka” mógł wystawić rozpiskę na 30 Punktów, czyli odpowiednią do rozegrania Małej Gry. Nie sugeruj się jednak tą nazwą – to że to Mała Gra, a ty masz do dyspozycji tylko Zestaw Startowy wcale nie oznacza, że nie będziesz mieć żadnej elastyczności przy układaniu armii! Zawartość samego Zestawu Startowego pozwoli ci na wystawienie co najmniej kilku różnych armii, znacząco odmiennych pod względem rozgrywki.

A oto co grający Rodem Lannisterów znajdzie dla siebie w pudełku z grą:

2x Gwardziści Lannisterów (5 Punktów za każdych)

1x Halabardnicy Lannisterów (6 Punktów)

1x Ludzie Góry (6 Punktów)

W sumie otrzymujesz 22 Punkty w Jednostkach Bojowych. Grając Lannisterami, powinieneś zawsze wystawiać wszystkie cztery znajdujące się w pudełku oddziały. Opcje dostosowywania i modyfikowania armii zapewnią ci karty Dodatków oraz Stronnicy:

Dodatki:

2x Kapitan Gwardii (1 Punkt za każdego)

1x Weteran Natarcia (1 Punkt)

1x Jaime Lannister, Młody Lew (2 Punkty)

1x Gregor Clegane, Wściekły Pies Lorda Tywina (3 Punkty)

Oraz Stronnicy:

Tyrion Lannister, Karzeł (4 Punkty)

Cersei Lanniste, Królowa Regentka (4 Punkty)

Patrząc na te wszystkie składniki mamy całkiem sporo opcji, jeśli chodzi o komponowanie rozpisek – i nie mówimy tu tylko o zwykłej podmianie Dowódców, chociaż to najprostsza opcja na szybką i radykalną zmianę stylu gry naszej armii. Dziś pokażemy wam, jak eksperymentować z właściwym składem waszych wojsk.

Poniżej znajdziecie kilka przykładów rozpisek, jakie możecie złożyć wraz z ich cechami i zaletami (wszystkie wykorzystują 30 Punktów na 30 możliwych):

Kontrola Planszy Taktyk:

Dowódca: Jaime Lannister lub Gregor Clegane

1x Gwardziści Lannisterów (5 Punktów)

1x Gwardziści Lannisterów (5 Punktów)

1x Halabardnicy Lannisterów (6 Punktów)

1x Ludzie Góry, Ród Clegane (6 Punktów)

Stronnik: Tyrion Lannister (4 Punkty)

Stronnik: Cersei Lannister (4 Punkty)

To chyba najprostsza i najszybsza do złożenia rozpiska. Możesz ją wystawić z dowolnym Dowódcą – obaj będą się sprawdzać w niej równie dobrze. Rozpiska ta zapewnia nam zarówno silną kontrolę nad Planszą Taktyk, jak i pozwala na manipulowanie Morale i Talią Taktyk przeciwnika.

Musisz być świadomy faktu, że grając tą armią rezygnujesz z silniejszej obecności na polu walki na rzecz kontroli nad nim – twoje Jednostki Bojowe pozbawione są jakichkolwiek Dodatków poza Dowódcą. Słabość wojsk zrekompensuje ci bezlitosne wykorzystywanie Planszy Taktyk, Cersei osłabiająca Morale wroga oraz Tyrion zapewniający ci dodatkowe Karty Taktyk oraz odbierający je w tym samym czasie przeciwnikowi.

Aby wygrać grając tą rozpiską, będziesz musiał trzeźwo myśleć, planować z wyprzedzeniem i używać naturalnej dla Lannisterów przebiegłości. Jeśli uważasz, że dobrze sprawdzasz się na tych polach – ta lista armijna będzie w sam raz dla ciebie.

Zmiażdżyć Im Czaszki!

Dowódca: Gregor Clegane, Góra

Gwardziści Lannisterów + Kapitan Gwardii (6 Punktów)

Gwardziści Lannisterów + Gregor Clegane (5 Punktów)

Halabardnicy Lannisterów + Jaime Lannister, Młody Lew (8 Punktów)

Ludzie Góry, Ród Clegane + Weteran Natarcia (7 Punktów)

Stronnik: Cersei Lannister

To chyba najbardziej agresywna rozpiska Lannisterów, jaką możesz wystawić z samych komponentów Zestawu Startowego. Stawia ona po prostu na zadawanie jak największej ilości obrażeń i fizyczną anihilację wroga. W rozpisce tej rezygnujemy z drugiego Stronnika na rzecz wsparcia Jednostek Bojowych całym szeregiem kart Dodatków. Do pierwszego oddziału Gwardzistów Lannisterów dodajemy Kapitana, co prawie automatycznie zapewnia im możliwość skorzystania z umiejętności Dominacja Lannisterów. Efekt jej działania możesz jeszcze wzmocnić za pomocą Cersei. Do drugiej jednostki Gwardzistów dodajemy Gregora, który znacznie poprawia ich dość przeciętną wartość bojową – po prostu w każdym ataku jednostka ta zadaje k3 więcej automatycznych Ran. Co więcej, oddział ten otrzymuje przynależność do Rodu Clegane, dzięki czemu może korzystać dodatkowych efektów Kart Taktyk należących do Góry.

Jaimie tymczasem staje na czele jednostki Halabardników i dzięki swojej umiejętności Zuchwałość i Odwaga sprawia, że nigdy nie będą oni rzucali mniej niż 7 Kości Ataku, aż do całkowitego wycięcia ich do nogi! I mamy jeszcze Ludzi Góry dowodzonych przez Weterana Natarcia, który czyni z nich naprawdę przerażającą jednostkę uderzeniową. W ogniu walki trafia ona na wynikach 2+ i rzuca dwie dodatkowe Kości Ataku! Jako że Ludzie Góry są z natury Morderczy i dysponują Krytycznym Ciosem, sami widzicie jak straszne może być ich combo z Weteranem.

Grając tą rozpiską masz dodatkowo pełną swobodę wyboru, jeśli chodzi o wystawianych Stronników. Cersei dobrze współgra z Dominacją Lannisterów, Paniką wywoływaną przez Szarże Gregora oraz Morderczymi atakami Ludzi Góry. Jeśli wolisz jednak nieco więcej kontroli, możesz zamienić Cersei na Tyriona, który zapewni ci dodatkowe opcje z Kartami Taktyk.

Po Prostu Lepszy Od Ciebie

Dowódca: Jaime Lannister, Królobojca

Gwardziści Lannisterów + Jaime Lannister (5 Punktów)

Gwardziści Lannisterów + Gregor Clegane, Wściekły Pies Lorda Tywina (8 Punktów)

Halabardnicy Lannisterów + Weteran Natarcia (7 Punktów)

Ludzie Góry, Ród Clegane (6 Punktów)

Stronnik: Tyrion Lannister

Ta rozpiska wykorzystuje Karty Taktyk Jaimego Lannistera, które mają jedną wspólną właściwość – karzą przeciwnika za atakowanie ciebie. Oddział Gwardzistów Królobójcy staje się jedną najbardziej frustrujących i niebezpiecznych jednostek do atakowania w grze i rozsądny dowódca będzie się starał  ich unikać, zamiast wchodzić z nimi w zwarcie.

Druga jednostka na pierwszy rzut oka może wyglądać dziwnie – dołączamy Górę do Gwardzistów, którzy niekoniecznie należą do uderzeniowej ekstraklasy. Kruczek w tym… że to Góra. Dodając go do Gwardzistów otrzymujemy Jednostkę Bojową z Rzutami Obronnymi o wartości 3+, której atakowanie zmusza atakujących do wykonania Testu Paniki, jej tabelka Kości Ataku to 8/7/5 i która na dodatek dysponuje jeszcze Rozpłataniem. To naprawdę przerażająca kombinacja, nawet jeśli Trudność Trafienia dla tego oddziału wynosi aż 4+. Pokazuje to też, jak wielkim wzmocnieniem bojowym dla oddziału jest dołączenie do niego Góry. W tym przypadku dodaliśmy go do Gwardzistów z powodu ich niskiego kosztu oraz faktu, że ich Rzuty Obronne na 3+ pozwalają im wytrwać w walce nieco dłużej. Dwie dodatkowe Kości Ataku byłyby miłym bonusem również dla Halabardników, ale Rozpłatanie by się zmarnowało (już je mają), więc nie są najlepszym wyborem.

Oczywiście możesz również dołączyć Górę do jego Ludzi, co uczyni z nich iście berserkerską, ultraofensywną jednostkę z tabelką Kości Ataku 10/8/6, Trudnością Trafienia 3+, której Ataki są Krytyczne, Mordercze i z Rozpłataniem. Taki oddział naprawdę potrafi dostarczyć sporo bólu! Wszystko zależy oczywiście od osobistych preferencji, ale jeśli chciałbyś utworzyć Najbardziej Zabójczy Oddział w Całym Zestawie Startowym, tu masz taką możliwość.

Twoim Stronnikiem w tej rozpisce jest Tyrion. Oczywiście zawsze można wybrać Cersei, ale Jaime uwielbia sztuczki Tyriona z jego Kartami Taktyk, a posiadanie dostępu do ich większej ilości zawsze będzie w tej rozpisce lepsze niż wywoływane przez Cersei efekty wzmacniania Paniki w szeregach wroga.

X