Semper Fi! Rozwijamy Marines z Bitwy o Babilon

Zawarte w najnowszym 2-osobowym zestawie startowym do Dust 1947 „Battle for Babylon” oddziały Amerykańskiego Korpusu Piechoty Morskiej to dobrze skonstruowana grupa bojowa, świetnie radząca sobie w większości standardowych sytuacji. To jednak tylko 36 punktów armijnych – w którym kierunku powinni iść miłośnicy USMC, chcący rozbudować swą armię do standardowych turniejowych 100 pkt?

From the Halls of Montezuma
To the shores of Tripoli;
We fight our country’s battles
In the air, on land, and sea!

Amerykańscy marines to szczególna armia w uniwersum Dust 1947 – charakteryzuje ją mnogość dostępnych i tanich jednostek piechoty o dużej sile ognia i najniższej klasie pancerza. Nie znaczy to jednak, że we frakcji tej nie znajdziemy wartościowych walkerów czy wsparcia powietrznego. Które jednostki wyróżniają się na tle innych?

Diver

Obowiązkowy zakup dla każdego szanującego się gracza marines. Jest szybki (ruch 3/5), jest twardy (5 punktów życia), jest odważny (dzięki umiejętności Brave dowodzone przez niego oddziały nie pękają na robocie), jest ekspertem w posługiwaniu się pistoletem maszynowym. Ale przede wszystkim jest Asem Piechoty (Infantry Ace)! Wyobraźcie sobie, co potrafią dowodzeni przez Nurka specjaliści od walki wręcz (USMC Close Assault Squad lub USMC Demolition Squad). Ruch o PIĘĆ pól i atak z wszystkiego, co ojczyzna dała? Albo ruch o 3 pola i Atak Mierzony ze śrutowek i miotaczy płomieni? Dzięki Diverowi nawet najbardziej elitarne wrogie zespoły piechoty będą jak zapchany kibel dla hydraulika. Nie wyzwaniem, po prostu pracą.

P-AL002B USMC STARTER SET – TASKFORCE DIVER – BABYLON PATTERN ...

Crazy Jimmy

Choć Twój SixShooter nawet bez pilota to poważna, groźna maszyna, z Szalonym Jimmy`m za sterami zmieni się w prawdziwą fabrykę śmierci. Crazy Jimmy to pilot niemal doskonały dzięki swojemu miksowi umiejętności – przede wszystkim to As Pilotażu (66% szans na trzecią akcję w turze dla naszego walkera), Szczęściarz (możliwość przerzucenia dowolnych kości podczas ataku raz na grę) oraz… Szalony Jimmy (jeśli pilotowana przez niego maszyna wykonała Marsz w tej turze, aż do jej następnej aktywacji traktowana jest tak, jak by znajdowała się w Osłonie). W tych dniach, kiedy Jimmy jest naprawdę Crazy, wraki maszyn wroga dymią aż po horyzont. Mówi się, że kto ma zawsze szczęście? No właśnie, szczęściarz – Crazy Jimmy.

Crazy Jimmy – AMMO DROP

USMC War Dogs Recon Squad

Bez wątpienia najlepsza – i najbardziej znienawidzona – jednostka wchodząca w skład Amerykańskiego Korpusu Piechoty Morskiej. Ruch 3/5, Szarża, Pierwsze Uderzenie (First Strike) oraz Dzikie Bestie (Savage Animal) to iście mordercza mieszanka, która sprawi, że wrogowie będą mogli tylko zgrzytać zębami i kopać w sypkim piasku kolejne groby dla swoich poległych. Dlaczego? Bo pogryzieni przez psy żołnierze wroga otrzymują znacznik „Stunned”, przez co nie tylko stracą akcję podczas swojej następnej aktywacji, ale nawet nie będą mogli zrewanżować się psom i ich trenerom w walce wręcz (bo znacznik „Stunned” otrzymują przed swoim atakiem za pośrednictwem Pierwszego Uderzenia atakujących). Piękne, prawda? Psy lubią towarzystwo, więc jak najszybciej zaczynaj hodowlę – w przypadku tego oddziału nie ma czegoś takiego, jak „zbyt dużo”.

USMC Close Assault Squad

To właśnie po nich dzwonił Marcellus Wallace w „Pulp Fiction”, kiedy potrzebował ludzi od jesieni średniowiecza. Trzy strzelby śrutowe, dwa miotacze płomieni, ruch 3/5 (!) za jedyne 7 punktów? Podstawowy oddział piechoty USMC do rozwiązywania problemów zoologicznych typu żaby, małpy i martwi Niemcy wciąż na chodzie.

K-AL241: USMC CLOSE ASSAULT SQUAD – MODEL KIT – DUST 1947

USMC Anti-Tank Squad

Niedoceniany, często pomijany z powodu wysokiego kosztu (9 punktów) zespół przeciwpancerny USMC to bardzo dobra odpowiedź na problem, kiedy z jakiegoś powodu nie możesz dopuścić wroga na bliski dystans. Dwa przenośnie działa bezodrzutowe (zasięg 8, wybuch/1, skuteczne także przeciwko lekkim i średnim walkerom) oraz trzy karabiny automatyczne Browninga (zasięg 6) szybko wyjaśnią przeciwnikowi, że na wstęp na tę posesję jest wzbroniony.

USMC Command Squad

Tu chyba nie trzeba zbyt wiele wyjaśniać – obowiązkowy punkt w każdej armii w Dust 1947. Twoje pieski są senne i potrzebują zachęty do ponownego ataku? Jimmy nie ma dziś szczęścia i trzeba zaspawać dziury w jego walkerze? Ludzie Divera wrócili z ostatniego szturmu z własnymi wnętrznościami w chlebakach? Odpowiednio rozlokowany na tyłach i dobrze chroniony oddział dowodzenia rozwiąże wszystkie te problemy.

DUST 1947 - Mustangs USMC Command Squad - Buy Online in Oman ...

USMC Heavy Mortar Squad + USMC Specialists

Armie oparte na piechocie – zwłaszcza tej lekkiej – muszą często prowadzić szturm pod osłoną dymu. Moździerz wraz z obsługą (a najlepiej dwa) szybko zapewni Osłonę twoim dzielnym marines. Kiedy pole walki będzie już spowijał gęsty dym, obserwatorzy artyleryjscy pomogą naprowadzić ogień moździerzowy (zasięg 12!) na tyły wroga. A gdyby sytuacja przybrała naprawdę zły obrót, dwie strzelby śrutowe i dwa pistolety maszynowe obsługi mogą okazać się prawdziwym asem w rękawie, zwłaszcza, że wielu dowódców traktuje często wrogą artylerię jako łatwy łup.

From the Halls of Montezuma - Fantasy Flight Games

Barking Dog (Light)

Jeśli chodzi o walkery, to niestety nie ma tu zbyt dużego wyboru – USMC korzysta w większości z odchudzonych, lżejszych konstrukcji używanych przez US Army. Maszyny kroczące Marines mają po prostu odkryte wieżyczki, co przekłada się na niższą klasę pancerza (3 zamiast 4) i są nieco tańsze. Jest jednak jeden model, znacznie wyróżniający się tym parku maszynowym – Barking Dog w wersji Light! Jego sześć sprzężonych dział bezodrzutowych jedną salwą niszczy lekkie maszyny wroga i potrafi poważnie wyszczerbić cięższe walkery. Jeśli dodatkowo za sterami zasiada Crazy Jimmy (pamiętamy – Ace Pilot oraz Lucky, umożliwiający przerzucanie niefortunnych rzutów), otrzymujemy prawdziwego niszczyciela sprzętu pancernego, przed którym chować się będą wszystkie maszyny wroga. Opędzić się od natrętnej piechoty pomogą dwa karabiny maszynowe – jeden na wieżyczce, drugi zamontowany z przodu korpusu. Choć koszt wynoszący 14 pkt (plus 8 za Jimmiego) może wydawać się wysoki, zaufajcie nam – ten wydatek szybko się zwraca.

AL707 Barking Dog (Light)/Mickey (Light) — dust 1947

Wildfire

Twój przeciwnik lubi atakować z powietrza? Twoich marines bolą już karki od ciągłego patrzenia w górę? Lekarstwem na ich obolałe szyje będzie Wildfire – tania, lekka i bardzo szybka platforma przenosząca poczwórnie sprzężone karabiny maszynowe. Gdy celują w dół – zrobią mielonkę z nacierającej piechoty wroga (12 kości na zasięgu 8 przeciwko 1 i 2 klasie piechoty, 7 przeciwko 4-tej!), gdy wymierzone są w górę sprawiają, że piloci nieprzyjaciela zaczynają nerwowo myśleć o katapultacji. To nie wszystko – umiejętność Advanced Reactive Fire czyni z Widlfire`a znakomity mobilny punkt obronny, nad zaatakowaniem którego przeciwnik zastanowi się dwa razy. Jeśli jednak zamiast obrony preferujesz atak, dzięki szybkości Ruchu wynoszącej 3/6 (!) możesz próbować szybkich wypadów na tyły wroga i zaskakujących ataków na jego sztab. Tylko pamiętaj: 2 klasa pancerza czyni z niego prawdziwe „szklane działo”, które rozbić będzie w stanie prawie każdy.

P-AL701B: WILDFIRE – BABYLON PATTERN – DUST 1947

Storm + Thunder

Alianckie lotnictwo z różnych względów nie gościło dotąd zbyt często na stołach. Ma to zmienić wprowadzenie reguły Bombing Run, umożliwiającej starszym konstrukcjom typu Storm i Thunder atakowanie rakietami i bombami nie jednego pola, ale czterech – tak jak artyleria. Sześć zamontowanych w dziobie kadłuba wielokalibrowych karabinów maszynowych to nie tylko skuteczny straszak na samoloty i śmigłowce wroga, ale i funkcjonalna kosiarka do piechoty. Jeśli więc twojemu przeciwnikowi zdarza mu się zaniedbać własną obronę p-lot, może czas na małą Burzę z Piorunami?

Wszystko jasne? No to rzucać fi&*y, wciągać buty, jakby wykrzyczał wam w twarze wasz Gunnery Seargant. Amfibie desantowe podnoszą trapy dokładnie o 0400. Kto nie zdąży, będzie do końca swojego żałosnego żywota czyścił wszystkie latryny na Parris Island. Ahoorah!

I pamiętajcie:

If the Army and the Navy
Ever look on Heaven’s scenes,
They will find the streets are guarded
By United States Marines!

Wasz

Szczurek Lutek

X