- Sklep
- OŚZSSAlianciFrakcjeCthulhuNajemnicy
O Dust
Jest rok 1947 i druga wojna światowa trwa nadal!
Dzięki pozaziemskiemu znalezisku Niemcy uzyskały dostęp do niezwykłej technologii.
Na polach bitew pojawiły się zasilane nowym minerałem VK maszyny bojowe i uzbrojenie.
Poznaj świat, w którym wraz ze zwykłymi karabinami używa się kroczących maszyn bojowych, laserów i plecaków rakietowych!
Dust 1947 jest hybrydą gry planszowej i bitewnej. Używając wysokiej jakości plastikowych figurek gracze toczą bitwy na podzielonej na kwadraty planszy. Wyznaczanie linii wzroku, zasięgu strzału czy możliwości ruchu jest proste i intuicyjne dzięki lekkim i przejrzystym zasadom.
Taki zestaw jest świetnym punktem wyjścia dla nowego gracza. Każdy z nich oferuje zróżnicowaną pulę jednostek i przypisany jest do jednej z 6 armii aktualnie obecnych w świecie gry.
Uniwersum DUST oferuje ogromną różnorodność modeli – w skład walczących armii wchodzą bohaterowie, oddziały piechoty, maszyny kroczące, samoloty, śmigłowce, czołgi, artyleria i inne. Wszystkie te jednostki posiadają unikalny zestaw cech i specjalnych umiejętności, które sprawiają, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna i emocjonująca.
Armie świata DUST
Bolton
Ród Bolton rządzi z Dreadfortu, ich pradawnej kolebki na dalekiej północy. Herbem tych potomków Pierwszych Ludzi jest oskórowany człowiek, efekt tortury, w której od wieków się lubują. Agresywni z natury, wiele lat temu brali udział w rebelii przeciwko Rodowi Starków. Często porównywani są do wściekłych psów, rzucających się na każdego, kto tylko się zbliży - nawet przyjaciół. Szeregowi żołnierze w wojskach Boltonów nierzadko bardziej niż wrogów, obawiają się swoich dowódców. Roose i Ramsay Boltonowie rządzą żelaznymi, nabijanymi ćwiekami pięściami. Ich legendarna wręcz brutalność i okrucieństwo sprawiają, że wielu przeciwników po prostu nie podejmuje walki i ucieka – zawsze lepiej podać tyły i przeżyć, niż dać się schwytać i dołączyć do grona oskórowanych. Biada każdemu, kto da się wziąć do niewoli i skończy w komnatach tortur Dreadfortu.
Martell
Ród Martell ze Słonecznej Włóczni – jeden z wielkich rodów Westeros i główny ród regionu Dorne, mający swoją siedzibę w starożytnej twierdzy, Słonecznej Włóczni. Herbem Martellów jest czerwone słońce przebite złotą włócznią na pomarańczowym tle. Ich dewiza brzmi „Niezachwiani, Nieugięci, Niezłomni”.
Lannister
Ród Lannister z Casterly Rock – jeden z najpotężniejszych rodów Westeros. Dom Lorda-Seniora Zachodu. Dzięki pieczy nad licznymi kopalniami złota są najbogatszą rodziną w Westeros. Herbem Lannisterów jest złoty lew na karmazynowym tle. Ich rodowe motto brzmi: Słuchajcie Mego Ryku! (nieoficjalnie także: Lannisterowie Zawsze Spłacają Swoje Długi).
Stark
Jeden z Wielkich Rodów Westeros i główny ród arystokratyczny Północy. W dawnych czasach jego członkowie rządzili jako Królowie Północy, a po Podboju jako Namiestnicy Północy. Ich rodową siedzibą jest prastary zamek Winterfell. Herbem Starków jest szary wilkor na białym tle, a ich dewizą „Nadchodzi Zima”. Zawołanie to ma być przestrogą, a nie przechwałką, jak hasła wielu innych rodów...
Nocna Straż
Przyzwyczajona do walk z wrogami nie z tego świata i grozą zza Muru, Nocna Straż ma w swoich szeregach więcej zahartowanych weteranów niż jakikolwiek Wielki Ród z południa Westeros. Ci ludzie są w stanie patrzeć prosto w oczy nawet największym niebezpieczeństwom bez jednego mrugnięcia. Ze sprzętem oblężniczym i ciężką bronią, wykutą przez ich najlepszych Budowniczych są w stanie zadać każdemu wrogowi olbrzymie straty i pozostać niezachwianym podczas równie silnych kontrataków.
Baratheon
Wojna Pięciu Królów staje się osobistą sprawą braci Baratheonów, Stannisa i Renly`ego, z których każdy rości sobie prawo do Żelaznego Tronu. Standardowa doktryna wojenna Baratheonów zakłada użycie jak najgrubszych pancerzy, również dla jednostek, które powinny zachowywać szybkość na polu bitwy. Ale „powolny” znaczy też „twardy do zgryzienia” – nawet harcownicy Baratheonów dzięki swoim zbrojom potrafią dotrzymywać pola znacznie cięższym jednostkom.
Greyjoy
W teorii mieszkańcy Żelaznych Wysp powinni klękać przed tym, kto w danym momencie zasiada na Żelaznym Tronie. W praktyce jednak wykorzystują oni chaos panujący w Westeros na łupienie jego wybrzeży i flot handlowych wszelkich bander z nieznaną wcześniej zajadłością i determinacją. Żelaźni ludzie to armia, która nie jest stworzona do przedłużających się starć – zamiast tego preferują błyskawiczne ataki, aby zadać jak najwięcej zniszczeń zanim odpłyną tam, skąd przybyli, czyli na Morze Zachodzącego Słońca.
Targaryen
Po drugiej stronie Wąskiego Morza, Daenerys Targaryen stoi na czele swojego khalasaru jako Khaleesi Wielkiego Morza Traw. Jej wpływy i umiejętności uczyniły ją jedną z najpotężniejszych kobiet na świecie. Żadna inna armia nie może się poszczycić większą ilością jednostek świetnie wyszkolonej kawalerii, rozwijającej dodatkowo skrzydła na polu bitwy dzięki inspirującemu przywództwu Khala Drogo. Ser Jorah Mormont, wygnany z Westeros lord również zaofiarował swoje ostrze sprawie, o którą walczy Daenerys.
Neutralni
W związku z wydarzeniami fabularnymi z Pieśni Lodu i Ognia, Ród Bolton traktowany jest jako neutralny. Jego wojska wielokrotnie dołączały do innych Wielkich Rodów w zależności od potrzeb jego liderów. Oryginalnie Ród Boltonów wywodzi się z Północy – byli oni kiedyś chorążymi Starków. Siedzibą rodu Boltonów jest zamek Dreadfort. W herbie mają obdartego ze skóry człowieka. Boltonowie od wieków słyną z okrucieństwa.
Wolni Ludzie
Podczas gdy prawie wszyscy w Westeros nazywają ich Dzikimi, mieszkańcy arktycznych lasów i tundry na północ od Muru mówią o sobie po prostu Wolni Ludzie. Choć mogą sprawiać wrażenie niezdyscyplinowanego motłochu, dzięki sprytowi i zaskakującym manewrom Wolni Ludzie potrafią wygrywać starcia ze znacznie lepiej uzbrojonymi i wyszkolonymi wojskami. Dodatkowo sprzymierzyli się z olbrzymami z dalekiej północy, z których każdy sam stanowi jednoosobową armię.
Najczęściej kupowane