Koszyk
0

Brak produktów w koszyku.

Wizje w płomieniach 2023 – część 5

WOLNE LUDY

Witajcie Wolni Ludzie i Olbrzymy wszystkich plemion! Z tej strony Fábio Cury, Designer i Lead Developer A Song of Ice and Fire: gry figurkowej.

W tym artykule omówimy zmiany, jakie zaszły we frakcji Wolnych Ludów. Wymienimy, jakim jednostkom zmieniły się umiejętności, jakie zmiany zaszły w wycenie punktowej jednostek oraz wskażemy zmiany unikalne dla Wolnych Ludów.

Jeżeli chcecie zapoznać się z ogólnymi zmianami, jakie zaszły w umiejętnościach, zajrzyjcie do tego artykułu:

LINK

Przegląd zmian we frakcji.

Tak, jak i inne frakcje, Wolne Ludy zostały objęte dużą liczbą aktualizacji, ze względu na ogólne zmiany w umiejętnościach. Dodatkowo, ze względu na swą unikalną naturę, Wolne Ludy, są frakcją, które otrzymały najwięcej zmian w swojej Talii Kart Taktyk. Zdecydowaliśmy się jednak zmieniać tylko te karty, których aktualizacja przełoży się na zwiększenie komfortu gry dla wszystkich graczy. Oprócz tego, zmianie uległo kilka umiejętności oraz zaszło kilka zmian w punktacji.

Wymieniliśmy zmiany w podziale na kategorię, aby łatwiej było Wam przyswoić sobie te informacje:

Ogólne zmiany w umiejętnościach:

•Talia Taktyk Wolnych Ludzi: zmiana karty Taktyki Współdziałania.

•Jarl, Dowódca Wyprawy Łupieżczej: zmiana w Oskrzydleniu.

•Wielki Mors, Lord Mroźnego Brzegu: zmiana umiejętności Zahartowany.

•Tormund Zabójca Olbrzyma, Samochwała, Dmący w Róg, Łamacz Lodu: zmiana Okrzyku Bitewnego


•Wun Wun*: zmiana Okrzyku Bitewnego

* w ten sposób oznaczamy jednostki, stronników, dodatki i umiejętności niewydane (jeszcze) po polsku. Mimo dość oczywistych tłumaczeń pozostawiamy je w oryginale, aby nie wprowadzać zamieszania.

Zmiana kosztu punktowego:

•Frozen Shore Chariots*: koszt rośnie z 4 do 5 punktów.

Rydwany rywalizowały z Najeźdźcami Wolnych Ludzi o miejsce w rozpisce, jako tania jednostka, zwiększająca liczbę aktywacji. Przez zwiększenie ich kosztu, chcemy podkreślić ich elitarny charakter, podobnie jak ma to wygląda z jednostkami różnych plemion (oczywiście jeśli w przypadku Wolnych Ludzi możemy mówić o „elicie”).

Zmiany specyficznych umiejętności:

•Frozen Shore Bear Riders* : otrzymują zasadę Rozkaz: Szarża po Salwie

Korzystanie z ataku dystansowego przez tę jednostkę, rzadko było korzystne. Mamy nadzieję, że ta zmiana spowoduje, że zobaczymy w ich wykonaniu więcej ataków zasięgowych.

•Łowcy z Mroźnego Brzegu: zasięg Harpunów został zmieniony z Długiego na Krótki.

Długi zasięg ostrzału Łowców czynił z nich jednostkę stanowczo zbyt efektywną, jak na swój koszt.

•Cave Dweller Savages*: zmiana w umiejętności Frenzied Swings*.

Usunęliśmy ostatni efekt z tej umiejętności. Teraz nasi „jaskiniowcy” nie będą tracić ran przy wyrzuceniu „1” podczas ataku, co przy ich niewielkiej wartości Obrony było szczególnie bolesne.

• Karta Taktyki Wolnych Ludów: Jest Ich Zbyt Wielu!

Usunęliśmy dodatkowe Rany po niezdaniu testy Paniki. Karta była zbyt skutecznym sposobem na zadawanie Ran, w stosunku do łatwości, z jaką można było jej użyć. Kara do testu czyni ją wystarczająco użyteczną w Talii Taktyk Wolnych Ludów.

• Karta Taktyki Wolnych Ludów: Niekończąca się Horda.

Niekończąca się Horda wyciągnięta w początkowych rundach miała zbyt duży wpływ na sytuacje na stole. Sam fakt istnienia takiej możliwości powodował, że uwaga graczy koncentrowała się na tym, kiedy ta karta pojawi się na polu bitwy. Zdecydowaliśmy się na jej przeprojektowanie podobne do efektów „kiedy ta jednostka zostaje zniszczona”, znajdujących się w taliach innych frakcji. Rozwiązanie to pozwala obu graczom dokładnie przewidzieć, kiedy na polu bitwy pojawi się nowa jednostka Najeźdźców, zamiast zaprzątać ich uwagę koniecznością śledzenia sytuacji przez cały czas trwania bitwy.

•Mag the Mighty*: zmiana specjalnej karty Chieftain of the Giants*

Wraz z tą aktualizacją, Mag the Mighty będzie kosztował zaledwie 5 punktów, kiedy będzie wybrany jako Wasz Dowódca. Mag jako Dowódca, wymuszał pewne ograniczenia w budowie armii. Po tej zmianie gracze otrzymają szerokie pole do eksperymentów.

•Mance Rayder, Król Poza Murem, usunięta zasada Punkt Zborny, dodane umiejętności Żywiołowa Charyzma i Król nie żyje!

Mance zdecydowanie przyćmiewał pozostałych dowódców Wolnych Ludów. Jednym z powodów była możliwość zanegowania największej słabości Wolnych Ludów, czyli niskiego Morale. Wierzymy w dalszym ciągu, że Mance powinien podnosić Morale, ale powinno się to odnosić wyłącznie do jednostki, w której się znajduje. Chcemy także wzmocnić rolę Mance’a jako doskonałego stratega dodając mu Żywiołową Charyzmę. Wreszcie zasada King is Dead! ma podkreślić jego rolę, jako kluczowego punktu na polu bitwy. Jest on w końcu Królem Wolnych Ludów jednoczącym cały szereg różnych plemion!

Ten artykuł z cyklu Wizje w Płomieniach, był tak długi jak liczna jest armia Wolnych Ludów.

Mamy nadzieję, że nie zmęczyła was niekończąca się horda słów! Mimo iż staraliśmy się utrzymać liczbę zmian na jak najniższym poziomie, każda z nich ma głębokie znaczenie. Gracze Wolnych Ludów staną teraz wobec nowej rzeczywistości i będą mogli oddać się wielu eksperymentom przy tworzeniu nowych rozpisek w nadziei na podbicie zielonych krain poza Murem.

X