Koszyk
0

Brak produktów w koszyku.

Z PUSTYNNYCH PIASKÓW

Daleko, na południowych krańcach Westeros leży Dorne. To surowa, pustynna kraina – palące słońce, spieczone skały i nieustannie zmieniające się wydmy czekają na wszystkich śmiałków, którzy się tu zapuszczają. Jeśli uda im się przetrwać, dotrą do miasta Słoneczna Włócznia, siedziby Rodu Martell, jednego z Wielkich Rodów w Westeros.

Teraz, podczas wojny o Żelazn Tron, ci specjaliści od przetrwania na pustyni opuszczają swój spalony słońcem dom i ruszają na Królewską Przystań. Mamy zaszczyt obwieścić, że Ród Martell to następna frakcja, która trafi na stoły w A Song of Ice and Fire: Figurkowej Grze Bitewnej!

W tym artykule przyjrzymy się ogólnej charakterystyce tej armii i zawartości nadchodzącego zestawu startowego. Przygotujcie się na wysokie temperatury – zaczynamy!

Tak jak pustynne wydmy nieustannie zmieniają się i przemieszczają, tak samo płynnie i nieubłaganie po polu bitwy poruszają się oddziały Rodu Martell. Jest to bowiem frakcja, której najważniejszą cechą jest mobilność. Niczym pełzający wąż, wchodzące w skład tej armii oddziały doskakują do wroga i cofają się, zręcznie unikając kontrataków i uderzając z miejsc, w których nikt się ich nie spodziewał.

Ich Talia Taktyk zawiera wiele kart dołączanych się do jednostek wroga, utrudniających im działanie na wszelkie sposoby. Inne pozwalają zakłócać  nieprzyjacielskie manewry – jeśli wróg po prostu nie może dostać się tam, gdzie powinien, Ród Martell zajmuje uprzywilejowaną pozycję, zanim walka w ogóle się rozpocznie.

Zestaw Startowy Rodu Martell będzie zawierał 3 typy jednostek bojowych: Włóczników Martellów, Piaskowych Harcowników oraz Derwiszów Słonecznej Włóczni.

Włócznicy Martellów po mistrzowsku posługują się bronią długą, a ich najlepszą obroną jest atak. Piaskowi Harcownicy to jedyna w zestawie startowym jednostka, zdolna do wykonywania ataków dystansowych. Ich łuki strzelają co prawda tylko na Bliski Zasięg, ale sprawnie wykonują oni akcje Manewrów i Odwrotów, a w walce wręcz dobrze radzą sobie swoimi krótkimi mieczami.

Z kolei Derwisze Słonecznej Włóczni są uosobieniem doktryny „uderz szybko i zniknij”, którą Ród Martell z upodobaniem stosuje na wszystkich polach bitew. Są niemal nie do zatrzymania w jednym miejscu – ci, którzy próbują związać ich walką na dłużej szybko przekonują się o ich doskonałym wyszkoleniu i niemal nadludzkim refleksie.

Oczywiście, oprócz jednostek bojowych, Stronników i Dodatków, Zestaw Startowy Rodu Martell zawiera wszystko, czego potrzebuje każdy gracz, aby rozpocząć grę. Znajdziecie tu miarkę, żetony,  elementy terenu, księgę zasad, Planszę Taktyk, a nawet własne, customowe kości Rodu Martell. To obowiązkowa pozycja dla każdego dowódcy, który chce przenieść furię pustynnych burz na północne ziemie Westeros.

Nie będziemy teraz wchodzić w zbyt wiele szczegółów. Na razie słońce w Dorne jest zbyt wysoko na niebie, a pustynia bezlitosna i nieubłagana… Wycofajmy się do cienia. Więcej wiadomości i szczegółowe informacje o tej frakcji pojawią się już wkrótce, pozostańcie czujni!

X