Pancerze i Ostrzał czyli o atakowaniu przeciwnika

Marek

Baczność rekruci! Dzisiejszą rozgrzewkę zaczniemy od przebieżki po parku maszyn! Zobaczycie, czym walczą wasi bardziej doświadczeni koledzy na linii frontu oraz jakim sprzętem posługuje się przeciwnik. A jak starczy czasu, kapral Kowalski zrobi wam wykład na temat opancerzenia piechoty i wyjaśni, dlaczego żadnego nie otrzymacie! Biegiem, marsz!

Przechodząc od fabularyzowanego wstępu do konkretów – po co nam klasy pancerza i podział na różne rodzaje jednostek w grach ze świata DUST? Podstawowym założeniem jest tutaj możliwość użycia danej broni przeciwko różnym celom. Pistolet maszynowy świetnie sprawdzi się w walkach z wrogą piechotą na bliski dystans, jednak niewiele zdziała w starciu z opancerzonym mechem czy bombowcem. Do kogo i z jakim skutkiem możemy otworzyć ogień, prezentuje tabela uzbrojenia znajdująca się na karcie każdej jednostki.

11

I w tym momencie do gry wchodzą różne klasy pancerza różnych rodzajów jednostek. Pocisk z bazooki doszczętnie zniszczy nieopancerzoną ciężarówkę, a jedynie lekko uszkodzi ciężko opancerzonego mecha. Zaprezentowany powyżej karabin maszynowy .30 Uszkodzi lekko opancerzone pojazdy, nie ma jednak szans nawet zadrapać pancerza lekkiego czołgu. Wszystkie te informacje znajdziemy na powyższej karcie. Uzbrojeni w tę wiedzę możemy zacząć naszą przebieżkę, zapraszam!

POJAZDY

[KP (KLASA PANCERZA) 1] Klasyczne nieopancerzone pojazdy wojskowe znane nam z kart historii. Jeepy, ciężarówki czy motocykle.

22

[KP 2] Lekko opancerzone jednostki, mogące wytrzymać ostrzał z broni lekkiej, ale niewiele więcej. W tej kategorii spotkamy lekkie transportery opancerzone, samobieżne działa ppanz i lekkie mechy, w których stanowisko pilota nie jest w żaden sposób chronione.

32


[KP 3] Szybkie i zwinne lekkie jednostki pancerne. Przedział załogi jest tutaj zwykle chroniony od bezpośredniego ognia piechoty. Atak dedykowaną bronią przeciwpancerną zwykle eliminuje tego typu pojazdy z dalszej rozgrywki.

42

[KP 4] Średnio opancerzone pojazdy zbliżone wytrzymałością do czołgów znanych nam z czasów II WŚ. Najbardziej rozpowszechnione w armiach bloków toczących wojnę, mechy tej klasy pancerza były pierwszymi które zaczęły pojawiać się na polach bitew.

5

[KP 5] Jednostki ciężej opancerzone, projektowane jako bezpośrednie wsparcie nacierającej piechoty bądź niszczyciele czołgów.

6

[KP 6] Bardzo ciężko opancerzone pojazdy, zwykle posiadające dodatkowe elementy mające chronić je przed ogniem wroga bądź nadzwyczajnie odporne na obrażenia. W tej klasie spotykane są też lżejsze wersje jednostek klasy 7.

7

[KP 7] Mobilne fortece chronione przez najcięższe pancerze znane człowiekowi. Eliminacja jednostek tej klasy stanowi czasem wyzwanie na kilka tur rozgrywki, niektóre z nich mogą zajmować aż do 4 pól na planszy.

9
8

[KP 1] Tak zwana BPP (Biedna “Przegrana” Piechota) – osłoną tych żołnierzy jest zwykle hełm, łut szczęścia i szybkość w wykonywaniu komendy „padnij”. Nadrabiają to jednak szybkością.

111
10

[KP 2] Żołnierze wyposażeni w pancerze chroniące tors, odporne na ostrzał z lekkiej broni

13 12

…Bądź „naturalnie” wytrzymali na obrażenia.

15 14

[KP 3] Ciężko opancerzona piechota. Całe ciało użytkownika chronione jest przed obrażeniami, zaś dodatkowe mechanizmy pozwalają na montaż i używanie ciężkiego uzbrojenia.

16

[KP 4] Najciężej opancerzeni piechurzy. W wielu przypadkach ciężko okaleczeni w trakcie działań wojennych, zdolni powrócić do walki jedynie dzięki użyciu specjalistycznych pancerzy. Rzadko spotykani i bardzo trudni do wyeliminowania.

17

LOTNICTWO

[KP 1] Lekko opancerzone pojazdy latające, takie jak samoloty zwiadowcze czy helikoptery.

18

[KP 2] Samoloty szturmowe i myśliwce, często wyposażone w napęd odrzutowy.

1919

[KP 3] Ciężko opancerzone latające fortece – obecnie jeszcze nie ujawniono samolotu o pancerzu tej klasy. Ale mam nadzieję że będzie wyglądał mniej więcej tak:

20


To koniec prezentacji, mam nadzieję że wam się podobało i nacieszyliście oczy bogactwem świata DUST.