Koszyk
0

Brak produktów w koszyku.

Cisza przed piaskową burzą.

Witajcie Damy i Rycerze,

Premiera zestawów Rodu Martell zbliża się wielkimi krokami. Aby umilić Was czas oczekiwania, mamy dla Was, ostatni już, artykuł prezentujący siły tego rodu.

Zaczynamy z wysokiego C, mianowicie od Książęcej Straży Słonecznej Włóczni. Koszt 7 punktów, w połączeniu z jakże godną nazwą, od razu informuje nas, że powinniśmy się spodziewać jednostki klasy premium. Czy tak jest w rzeczywistości? Jak najbardziej. Jednostka Książęcej Straży prezentuje się nad wyraz solidnie. Co więcej, świetnie spisze się w ofensywie,  jak i defensywie.

7/4/4 kości trafiających na 3+ wsparte Rozkazem: Wyszkolenie Wojenne pozwoli nam zadać potencjalne spore obrażenia, zarówno kiedy szarżujemy, jak i kiedy tkwimy w zwarciu.

Obrona 4+ i  Morale 5+ to wartości bardzo dobre w każdej armii, a w armii Martellów wręcz wybitne. Znaczną redukcję potencjalnych obrażeń zapewnia też Rozkaz: Ściana Tarcz. Nie zapominajmy także o charakterystycznej dla Dornijczyków możliwości zasypania wroga żetonami Osłabienia.

Ruch 5, to wartość po prostu ok, ale nie bądźmy zbyt pazerni. Z Ruchem 6, jednostka ta prezentowałaby sobą chyba już zbyt wiele… Z racji na swoją spodziewaną przeżywalność Książęca Straż świetnie sprawdzi się jako „bunkier” dla naszego dowódcy.

Poza jednostkami zostały nam jeszcze do omówienia dodatki. W zestawie startowym są to Areo Hotah, Posłuszny Kolos i Oberyn Martell, Czerwona Żmija. Obaj kosztują 2 punkty. 

Hotah oferuje nam dwa Rozkazy: Plan Bitewny i Oznacz Cel. Ten drugi to jeden z najbardziej przydatnych Rozkazów w grze. Warto podkreślić, że świetnie współgra też z kartą Jadu Mantykory, zadając automatyczną ranę zatrutej jednostce. Plan Bitewny jest bardziej sytuacyjny – pewnie, zawsze fajnie jest mieć możliwość zagrania tej karty, której akurat potrzebujemy, ale akurat Martellowie nie mają wielu kart, których chcielibyśmy się pozbyć lekką ręką.

Czerwona Żmija wchodzi do gry ze znaną nam już z wersji dowódczej umiejętnością Żmijowe Kły, która zachęca nas do szybkiego „ukąszenia” wroga, a także z jedną z najgroźniejszych umiejętności w grze, a mianowicie Mistrzem Pojedynków. Automatyczna rana albo 2/3 szansy na wyeliminowanie wrogiego dodatku, to cenny atut dla każdego generała.

W zestawie Bohaterowie Rodu Martell mamy aż 4 dodatki. Zacznijmy od Obary Sand, Piaskowego Węża. Rozpłatanie jest dla Dornijczyków szczególnie cenne, bo Obara (w obu wersjach) jest – jak na razie – jego jedynym źródłem. Druga umiejętność (znana nam z dodatku Gregora Clegane’a): Niekontrolowany Szał to broń obosieczna, może przez nas zostać użyta zarówno, kiedy chcemy zaszarżować na maksymalny dystans, jak i przez przeciwnika, kiedy chce nas wciągnąć w pułapkę. Zasadniczą różnicę w stosunku do Lannisterów robi jednak wysokie Morale Martellów. które powoduje, że testy będziemy zdecydowanie częściej zdawać, niż je oblewać. Mimo wszystko – za 1 punkt zdecydowanie warto ten dodatek rozważyć.

Harmen Uller, Dornijski Wysłannik (również kosztujący 1 punkt) oferuje nam Dornijską Wierność, która powoduje, że ataki wykonujemy Najwyższą Liczbą Kości Ataku, kiedy kontrolujemy Koronę. A chcemy ją kontrolować jeszcze bardziej, gdyż jej kontrola współgra z umiejętnością Posiłki (oraz wieloma innymi kartami i zdolnościami Martellów). Oczywiście najlepiej nie doprowadzać do sytuacji, kiedy tracimy szeregi, ale miło wiedzieć, że z Harmenem na pokładzie nasze jednostki nie stracą wiele ze swej skuteczności, a także mogą samoistnie powrócić do pełnej sprawności bojowej.

Elia Sand, Piaskowy Wąż, w cenie 2 puntów oferuje nam Żywiołową Charyzmę oraz Precyzję. Jak na razie naszym typem do umieszczenia jej w jednostce jest  Książęca Straż Słonecznej Włóczni. Będzie drogo, ale wspomożemy zarówno ofensywę, jak i defensywę tej jakże uniwersalnej jednostki (przerzuty z Wyszkolenia Wojennego znacząco zwiększą szansę na wyrzucenie „6” i uruchomienie Precyzji, a przeżywalność również mocno wzrośnie). W ramach ciekawostki: cytat na jej karcie, to chyba pierwszy w grze cytat z Wichrów Zimy (pochodzi z rozdziału opublikowanego na stronie G.R.R Martina).

Ostatnim z dodatków jest Nymeria Sand, Piaskowy Wąż (koszt 2 punkty). Uderzenie Wyprzedzające idealnie wpasowuje się w filozofie Martellów, którą są szybkie uderzenia, a Dornijska Zemsta to świetny straszak na jednostkę, która będzie chciała nas zaatakować. Oczywiście musimy w tym celu kontrolować Miecze, ale i tak chcemy to robić: po pierwsze ze względu na to, że są to Miecze 😉 a po drugie ze względu na synergię z innymi kartami i zdolnościami Martellów. W idealnej sytuacji, kiedy jesteśmy w zwarciu, aktywujemy Miecze i cieszymy się przerzutami, a następnie czekamy na kontratak z 100% pewnością zadania kilku ran atakującemu.

To tyle o jednostkach i dodatkach Martellów, a przynajmniej na razie. Nie możemy się już doczekać kiedy zaprezentujemy Wam karty  Piaskowych Węży, Zwiadowców i Rycerzy ze Starfall. Uwierzcie, że warto będzie na nich czekać.

Jak oceniacie Dornijczyków jako całość? Jak prezentują się na tle pozostałych armii? Z kim będą mieli pod górkę, a kto będzie dla nich łatwym łupem? Co w Martellach podoba się wam najbardziej, a co nie przypadło Wam do gustu? Tyle pytań… Mamy nadzieję, że będziecie bardzo aktywni w komentarzach 🙂

W oczekiwaniu na premierę (przypominamy – już 14 października) pozostańcie Niezachwiani, Nieugięci i Niezłomni. Niech słońce świeci w oczy, a piasek dostaje się w buty wyłącznie Waszym przeciwnikom.

Naszą pełną ofertę rodu Martell znajdziecie tutaj -> https://warfactory.pl/kategoria-produktu/a-song-of-ice-and-fire/martell/

X