Koszyk
0

Brak produktów w koszyku.

Uwaga, Pocisk! Nadlatuje Wojna Dżentelmenów!

Przedstawiamy zupełnie nowy zestaw startowy do gry bitewnej Bolt Action, który przeniesie was na pola bitew Pustyni Zachodniej.

Kampania II wojny światowej, zwana Pustynią Zachodnią rozgrywała się na obszarze o długości 1300 mil, będącym jednym z najbardziej nieprzyjaznych terenów na Ziemi. Wojska obu stron konfliktu nie walczyły tylko ze sobą – musiały również stawiać czoła surowemu klimatowi i krajobrazowi. Być może właśnie z powodu tego wspólnego, potężniejszego wroga, region ten widział o wiele mniej aktów fanatyzmu i okrucieństwa, których można było doświadczyć na innych teatrach działań wojennych. Dlatego też kampania ta dziś znana jest jako wojna dżentelmenów.

A Gentleman’s War to zupełnie nowy zestaw startowy do gry bitewnej Bolt Action, który przenosi nas na spieczoną, pylistą Pustynię Zachodnią podczas II wojny światowej. W pudełku znajdują się siły brytyjskiej 8. Armii (bardziej znanej jako Szczury Pustyni) a po stronie Osi – niemieckich Afrika Korps.

Bądźcie jednymi z pierwszych, którzy dostaną w swoje ręce dwa zupełnie nowe plastikowe pojazdy. Samochody pancerne Sd.Kfz 222/223 i Humber Mk II/IV będą początkowo dostępne tylko w zestawie A Gentleman’s War.

8. Armia

Utworzona w 1941 roku z pozostałości zgrupowania bojowego Western Desert Force, brytyjska 8. Armia składała się z żołnierzy z niemal całej Brytyjskiej Wspólnoty Narodów – Brytyjczyków, Nowozelandczyków, Australijczyków, Hindusów i Południowoafrykańczyków. Po wczesnych sukcesach w walkach z Włochami w Afryce Północnej, 8. Armia nagle stanęła w obliczu nowego, bardziej śmiertelnego zagrożenia – Deutsches Afrika Korps, dowodzonej przez ich nieprzewidywalnego dowódcę, Erwina Rommla. 8. Armia dziś jest bardziej znana jako “Szczury Pustyni” – przydomek ten przejęła od 7. Dywizji Pancernej, kluczowego elementu sił brytyjskich na Pustyni Zachodniej.

Piechota: W pudle zestawu A Gentleman’s War znajdziecie wystarczającą ilość komponentów do zbudowania 24 żołnierzy brytyjskiego Commenwealthu. Mając do wyboru wiele różnych części i opcji (takich jak głowy Hindusów czy szkockich górali), będziecie w stanie zbudować naprawdę unikalną i dobrze sprawdzającą się w walce armię aliancką. Możliwości te nie dotyczą tylko wyglądu; na ramkach znajdziecie opcje wyposażenia karabinów Lee-Enfield, pistoletów maszynowych Thompson, lekkich karabinów maszynowych Bren i rusznic przeciwpancernych Boys, by wymienić tylko kilka.

Samochód pancerny Humber Mk II/IV: Samochód pancerny Humber został oparty na nieudanej konstrukcji pojazdu Guy AC, których niewielka garstka została wysłana do Francji, a następnie utracona. Pomimo ewidentnych wad projektu Guy’a, w początkowych wersjach Humbera skopiowano je niemal ze 100% dokładnością w nieudanej próbie stworzenia czegoś, co mogłoby obronić Wyspy Brytyjskie przed spodziewaną niemiecką inwazją. Mark II poprawił jednak większość błędów w układzie pancerza, stając się lubianym i niezawodnym pojazdem bojowym. Szybki, dobrze opancerzony i zabójczy, z 15mm karabinem maszynowym Besa i prędkością maksymalną ponad 70 mil na godzinę, Humber od 1941 roku służył z powodzeniem na Pustyni Zachodniej. Nasz nowy plastikowy zestaw pozwala także na zbudowanie wariantu Mk IV – szeroko używanego w Europie i na Dalekim Wschodzie.

Afrika Korps

Deutsches Afrika Korps, wysłane do Afryki Północnej w celu wsparcia włoskich sojuszników, oblężonych przez połączone siły Brytyjskiej Wspólnoty Narodów szybko okazały się niebezpiecznym przeciwnikiem. Dowodzone przez legendarnego Erwina Rommla, Afrika Korps stoczyły serię zaciekłych bitew w Egipcie i Libii, kiedy to wojska Osi i Aliantów naciskały na siebie do granic możliwości. Niemiecki żołnierz był szanowany przez tych, z którymi się mierzył. Niemiecka taktyka walk na pustyni miała głęboki i zabójczy wpływ na to, jak brytyjskie formacje pancerne i piechoty miały współpracować ze sobą na polu walki. Były to cenne lekcje, z których wyciągnięto stosowne wnioski w późniejszych konfliktach.

Piechota: Ramki piechoty Afrika Korps również oferują bogate opcje i szeroki wybór wyposażenia dla waszych oddziałów. Wśród broni znajdziemy między innymi karabiny Kar. 98k, pistolety maszynowe MP 40, lekki moździerz 5 cm i wiele innych.

Samochód pancerny Sd.Kfz 222/223: Sd.Kfz 222 był lekkim samochodem pancernym używanym do zwiadu i jako radiowóz (Panzerfunkwagen). Posiadał otwartą wieżę, w której zamontowano działko 20 mm oraz karabin maszynowy MG 34. Konstrukcja wieżyczki umożliwiała podniesienie broni niemal do pionu, co pozwalało na wykorzystanie jej również jako broni przeciwlotniczej. Trzyosobowa załoga składała się z kierowcy, strzelca i dowódcy. Ten nowy plastikowy pojazd może być również złożony jako Sd.Kfz 223; wariant radiowy, w którym wieżyczkę z działkiem 20 mm zastąpiono mniejszą wersją z karabinem maszynowym.

Już wkrótce

A Gentleman’s War zawiera wszystko, czego potrzebujecie, aby zacząć grać w Bolt Action w teatrze działań wojennych na Pustyni Zachodniej. Oprócz księgi zasad w formacie A5, znajdziecie tu specjalnie przygotowaną broszurę, która przeprowadzi was przez pierwsze kroki w grze. Są tu też wszystkie niezbędne do gry wzorniki, żetony, znaczniki oraz kostki. Jest to idealna opcja na wejście do gry, niezależnie od tego, czy jesteście zupełni nowi w Bolt Action, czy też jako weterani chcecie odkryć nowy teatr II wojny światowej.

Potrzebujecie więcej szczegółowych informacji o bitwach w Afryce Północnej, dodatkowych wskazówek dotyczących zaangażowanych sił? Interesują was zasady specjalne, nowe jednostki i specjalistyczne tereny? Sięgnijcie po nieoceniony dodatek Kampania Pustyni Zachodniej i rozegrajcie ponownie kluczowe bitwy w Afryce Północnej w systemie Bolt Action!

X