Koszyk
0

Brak produktów w koszyku.

Wasza Warta Właśnie Się Rozpoczyna!

Od czasu naszego poprzedniego spotkania na Murze minęło trochę czasu. Pora ponownie przywdziać czerń i przyjrzeć się bliżej jednostkom Nocnej Straży, które swoją premierę w wersji polskiej miały w zeszłym tygodniu. Dziś skupimy się na „ludzkich” oddziałach – zostawiając Ducha, wiernego towarzysza Johna Snowa na inną okazję. Trzy jednostki, o których będziemy rozmawiać to Zaprzysiężeni Bracia, Konni Zwiadowcy i Weterani Straży.

Zaprzysiężeni Bracia

W zestawie startowym Nocnej Straży znajdziecie dwa oddziały Zaprzysiężonych Braci – stanowiących podstawę sił Nocnej Straży. Jak już zapewne wiecie, wojska NS są elitarnymi jednostkami, zwykle o dość wąskiej specjalizacji. Uosobieniem tego są właśnie Zaprzysiężeni Bracia. Pomimo tego że są „podstawową” jednostką Nocnej Straży, ich koszt i statystyki bez trudu rywalizują z „elitarnymi” jednostkami innych armii. Wyposażeni w potężne miecze dwuręczne trafiają na wynikach 3+, co samo w sobie jest dość niespotykane wśród jednostek podstawowych. Dodatkowo ta potężna broń daje ich atakom umiejętność Rozpłatania, powodując że przeciwnicy otrzymują ujemny modyfikator do rzutów obronnych. Szybkość 5 oraz Morale na poziomie 5+ gwarantują im standardową mobilność oraz wysoką odporność w Testach Paniki. Dodatkowo Zaprzysiężeni Bracia od momentu przybycia na Mur poddawani są nieustannym treningom: odzwierciedla to ich specjalny rozkaz Wyszkolenie Wojenne; w trakcie przeprowadzenia ataku mogą oni przerzucić dowolne kości, zaś przeciwnik staje się Narażony.

Jak więc widzicie, Zaprzysiężeni Bracia stanowią bardzo solidną, ofensywną jednostkę. Ich jedyną wadą jest obrona na 4+, ale biorąc pod uwagę inne statystyki tego oddziału, oferują oni szerokie możliwości,  adekwatne do ich kosztu wynoszącego 7 punktów (warto zauważyć, że tyle kosztują wszystkie opisywane w tym artykule jednostki). Gdy zaś weźmiemy pod uwagę potężne, długotrwałe efekty Tart Taktyki Nocnej Straży (takie jak Miecz w Ciemności czy Przywdziej Czerń)  oraz jej dowódców i Dodatki, może okazać się, że przy odrobinie wysiłku Zaprzysiężeni Bracia stanowić będą kowadło, o które rozbiją się wrogie armie.

Konni Zwiadowcy

Kolejnym oddziałem, któremu się dziś przyjrzymy jest kawaleria Nocnej Straży – członkowie Zwiadowców dosiadający rączych rumaków. Konni Zwiadowcy pełnią rolę lekkiej konnicy zaczepnej – atakują przeciwników z Flank i od Tyłów, zmiękczając szeregi wroga przed natarciem ciężej wyposażonych Braci. Widać to po ich statystykach – pancerz 5+ i niezbyt imponujące uzbrojenie do walki wręcz nadrabiane są przez dużą ilość kostek i trafianie na 3+ z pomocą Łuków Refleksyjnych. Dodatkowo łatwe oskrzydlanie wroga umożliwia specjalna cecha każdego oddziału Kawalerii – darmowej akcji Manewru przy każdej aktywacji.

Warto zwrócić uwagę na rozkaz tej jednostki, świetnie wpisujący się w ideę lekkiego zespołu zwiadowczego, sprawdzającego linie wroga przed głównym uderzeniem. Oznacz Cel można użyć na początku DOWOLNEJ przyjaznej Tury, powodując że wybrana jednostka przeciwnika w dalekim zasięgu od Zwiadowców staje się Narażona. Nie trzeba chyba tłumaczyć, jak ważne może być to tuż przed szarżą spieszonych Braci na oddział przeciwnika? Jak na zwiadowców przystało, trudny teren nie stanowi wyzwania dla tych strażników – z łatwością ignorują większość przeszkód spotkanych na polu bitwy. Trzymajcie zwiadowców z daleka od wrogich mieczy, a z pewnością spłacą swój koszt z nawiązką!

Weterani Straży

Przyszła pora zapoznać się z ostatnią, najbardziej doborową jednostką w elitarnej armii – Weteranami. Uzbrojeni w dwa miecze, na pierwszy rzut oka nie różnią się zbytnio od swoich szeregowych Braci. Jednak szlifowane przez lata umiejętności stanowią bezcenny kapitał w każdym starciu. Dzięki nim Weterani są znacznie mniej podatni na utratę szeregów. Statystyki uzbrojenia 7/6/5 oferują dużą ilość Kości Ataku nawet wtedy, gdy tylko pojedynczy Bracia wciąż trzymają się na nogach.

Kluczową cechą Weteranów jest jednak trudność w pozbyciu się ich. Mistrzowskie opanowanie broni pozwala im rozbijać ataki przeciwnika (modyfikator -1 do trafienia w walce wręcz dla wrogich jednostek) oraz błyskawicznie kontratakować. Oznacza to, że przeciwnicy, którzy nie trafią Weteranów, sami otrzymują automatyczne Trafienia! Te dwie połączone umiejętności powodują, że atakowanie ich „zwykłymi” oddziałami może bardzo szybko obrócić się przeciwko wrogiemu dowódcy. Ich przeżywalność zwiększy się jeszcze, gdy umiejętnie zagramy na nich Karty Taktyki Nocnej Straży takie jak Tarcza, Która Osłania Krainę Człowieka. Podobnie jak poprzednie dwie jednostki, także Weterani kosztują 7 punktów i dla dowódców Nocnej Straży są świetną opcją do trzymania kluczowych odcinków frontu.

Mamy nadzieję, że ta prezentacja w ciekawy sposób przybliżyła wam jednostki, które znajdziecie w zestawie startowym Nocnej Straży. Na Mur, Bracia! Bo noc jest ciemna i pełna strachów…

X